تراهني..!

تاريخ النشر: 03 مارس 2009 - 08:09 GMT

دخل صديقان السينما.. وجلسا في احد الصفوف.

 قال الأول للثاني: تراهني اضرب الراجل اللي قدامنا ده على قفاه!.

أجابه: ماشي 10 جنيه لـ10 جنيه.

 فقام صاحبنا ولزق الراجل على قفاه وهو يقول أهلا أزيك يا حامد ؟

التفت الرجل مستغرباً، وأجابه: أنا مش حامد.

فاعتذر منه قائلا:  أسف .. حقك علي فكرتك حام صاحبي.

طبعا اخذ العشرة جنيهات.

بعد قليل قال لصاحبه:

تراهني أقوم اضربهولك تاني على قفاه ؟

فاجابه: ماشي 20 جنيه لـ20 جنيه.

 فقام ولزق  الراجل على قفاه لتاني مرة قائلا: أزيك يا حامد ؟؟؟

التفت الرجل مغضبا وقال: انا مش حامد زفت..

فقال:  انا اسف، أصل شكلك من ورا شبه واحد اسمه حامد.

 المهم أخذ الـ20 جنيه، والراجل زهق من كتر الضرب على قفاه،

قام قعد في مكان تاني. وصاحبنا أتراهن ثاني مع صاحبه انه يضرب نفس الراجل هو هو وعلى قفاه للمرة الثالثة بس بـ50 جنيه لـ50 جنيه.

وافق صاحبه، فقام  رايح مكان ما الراجل قعد وراح هوب لازقه على قفاه، وقال بقى أنت يا حامد قاعد هنا وسايبني اضرب في الراجل اللي هناك.. ده اسمه كلام ده يا حامد !.