نكتة مصرية عسل

تاريخ النشر: 18 أكتوبر 2008 - 10:08 GMT

واحد دخل السوبر ماركت

 

سأل: كيلو اللحمة بكام؟

 قال الجزار: 30جنيه

‏قعد الراجل يدعي:

 

"الله يخرب بيتك يا ‏محسن ياللى مغلي العيشة علينا"

 

 

سأل: كيلو السمك بكام؟

 قال له بتاع السمك: 15 ‏جنيه .

قعد يدعي:

 

 

"الله يخرب بيتك يا محسن ياللى مغلي العيشة علينا"

 

 

 

سأل: بكام الفرخة?

 أجابه ‏بتاع الفراخ: 10 جنيه فبلش يدعى:

 

 

"الله يخرب بيتك يا محسن ياللى مغلي العيشة علينا "

 

 

واحد مخبر سمعه قبض عليه وراح واخده على ‏القسم ودخل على الضابط وقال له: تمام يا فندم

 

الظابط ‏سأله: ماسك الراجل ده ليه ؟؟

 

 

 

قال له: الراجل ده مش عارف اسم ‏الريس يا فندم!