نقاش الشبيحة ومعنى السعادة السوري

تاريخ النشر: 14 نوفمبر 2011 - 08:59 GMT
شعار الشبيحة
شعار الشبيحة

اتنين من الشبيحة عم يتناقشو

الأول: دخلك الأرض كروية ؟؟؟

الثاني: إي كروية!!

الأول: قرد … وبتدور ؟؟؟؟

الثاني: إي بتدور ..

...الأول: قريييييد …. كيف بتدور وآآبنقع من عليّا ؟؟؟؟

الثاني: قرد .. هيك قانون الجازبية …

الأول : قرييييد ….. الله يخليلنا سيادتو على هيك قانون......

 

ويستمر الحوار....ويستمر الاستحمار

**

 

 

فى لقاء جمع بين فرنسى والمانى وسورى يتحدثون عن السعاده

فقال الفرنسى :قمة السعادة عندى عندما اعود اخر اليوم وجيبى ملئ بالنقود واستريح فى بيتى وسط اولاد ى

 

وقال الالمانى: قمة السعادة حينما اذهب الى مطعم واتناول وجبه دسمه انا واسرتى واجلس بعدها فى البيت وسط اسرتى واستلقى على السرير

 

السورى:  انتم لاتفهمون شيئا عن السعاده ..

السعاده هى

ان اذهب الى بيتى المكون من خمسه افراد واجلس فى غرفه هى بيتى وانحشر على السرير  وفى تمام الساعه الثانيه ليلا ياتى رجال المخابرات الوحوش ويقرعون باب البيت فافتح لهم فيقولون انت محمود فاقول لهم انه فى الدور الرابع؟.