ايييه!

تاريخ النشر: 19 نوفمبر 2008 - 08:39 GMT

 

 

 

وقف رجلان سمعهم تقيل على محطة الاتوبيس

 

 

الأول : الاتوبيس ده بيروح مــصر الجديدة؟

 

الثاني : على الحديدة !!... ليه انت طالب احسان

 

الأول : بذرة الكتان !! لا ..دي تلاقيها عند العطار

 

الثاني : جزار!! اه ..قوللي كده .. عايز تشتري لحمة

 

الأول : معك حق.. الدنيا زحمة ..علشان ده ميعاد خروج الموظفين

 

الثاني : نور الدين !! لا والله .. ماعرفوهش

 

الأول : ما بتشربوش!! ليه ..كفا الله الشر

 

الثاني : رأس البر !!! ..ده مــصيف هادي

 

الأول .: عايز تركب للمعادي... دي منطقة جميلة

 

الثاني : بليلة !! انت شكلك كده جعان

 

الأول : عيان!!! أي والله .انت باين عليك عيان ..طيب ما تروح للدكتور

 

الثاني: الحنطور!! ده احسن من الأتوبيس ، وبيوصلني لحد الباب

 

الأول : هبــــاب !!! وانا اللي كنت فاكرك محترم

 

الثاني : اتخـرم !! هو مين ؟

 

الأول : عاوز اسـبرين ! ليه انت عندك صداع ؟

 

الثاني : قراع !!! ينهار اسود . ده مرض خطير

 

الأول : لا والله مش عايز. وبعدين مش بأحب الفطير. تقيل على المعدة وتمنه غالي

 

الثاني: خالي.. انت تعرف خالي ؟ ده راجل كبير في السن

 

الأول : الجن .. نهارك مش فايت ..انت عليك عفريت .!؟

 

الثاني : لا والله ..ممعاييش.. انت عايز الكبريت ليه . عايز تولع؟

 

الأول : أدلع ! أدلع عليك انت!؟ انت ما تملاش عنيا

 

الثاني :يقبضوا عليا !! ليه !؟

 

الأول : انت غريب يا راجل انت..شكلك شحات ، (يدفعه من القميص) روح اشتغل شغلة تاكل منها عيش

 

الثاني : خيش!! والله ده صوف انجليزى

 

الأول: بنتك زيزي!!! ربنا يخلي

الثاني : أنتاج محلي .!!!! ده مستورد

 

 

يمر شاويش... يلفت انتباهه الحوار، : بتعمل ايه يا جدع منك له!

 

الاتنين: ايوة يا شاويش ...احنا مستنين الأتوبيس

 

الشاويش :! نهاركم مش فايت .... جواسيس !!! قدامي على القسم